Marmur używany do budowy superjachtów
Opublikowany: Ogólny // Opublikowany 19.06.2023
Marmurowe wykończenia do ekskluzywnych wnętrz
Historia jachtów i geneza tej rekreacyjnej działalności rozciąga się na cały świat. W świecie wiecznie w biegu ranking stoczni superjachtów zachowuje zwartą i ekskluzywną strukturę. Oto trzy najlepsze stocznie w tej branży:
1. Amels – Holandia
Holenderski konstruktor słynie z limitowanej edycji jachtów (w tym 6 modeli o długości od 55 do 83 m) i doskonałych terminów dostaw.

źródło zdjęcia: boatinternational.com
2. Blohm+Voss – Niemcy
Ten niemiecki producent z fabrykami w Hamburgu słynie z niestandardowej technologii i motoryzacji. Producent uznawany jest za mistrza retrofittingu, a jego projekty M/Y Eclipse (162,5 m) i M/Y Dubai (162 m) to odpowiednio drugi i trzeci co do wielkości jacht, jaki kiedykolwiek zbudowano.
3. Stocznie Christensen – USA
Ta północnoamerykańska stocznia, ukierunkowana na produkcję częściowo dostosowanych jachtów z włókna szklanego, o długości 35 – 50 m, jest jedną z największych na świecie.

źródło zdjęcia: christensenyachts.com
Dalej mamy Feadship (Holandia), Fincantieri Yachts (Włochy), Heesen Yachts (Holandia), Lurssen i Nobiskrug (Niemcy), Oceanco (Holandia) i Perini Navi (Włochy). Spośród wszystkich zaprezentowanych na ostatnich festiwalach superjachtów nie wszystkie zostały zbudowane przez czołowe stocznie. To tylko pokazuje, że taka branża jest zróżnicowana, podobnie jak popyt. Oto niektóre z jachtów z kamienia i drewna, symboli ziemi, płynących przez fale i czasy.
1. GO przez Turquoise
Zbudowany w 2018 roku, długość 77 m, wyporność 1952 ton, prędkość przelotowa 15 węzłów, projekt H2 Yacht Design. Zdobywca nagrody International Yachts & Aviation Awards 2019, GO to klejnot ze stali i aluminium, z wnętrzami Burdur Beige i Thassos Marble . Podkreśla to oryginalna koncepcja zastosowana do wystroju wnętrza (koncepcja „wody w ruchu”) i na zewnątrz, gdzie krzywe mają efekt rzeźbienia.

źródło zdjęcia: charterworld.com
We wnętrzu słynny rzeźbiarz ze szkła Dale Chihuly wykonał kilka autentycznych dzieł sztuki, aby delikatnie podkreślić markę Turquoise jako przesłanie. Dodatkowy taras typu superior, zaprojektowany dla właściciela i jego rodziny, został dostosowany z basenem z wodospadem pośrodku. Szerokie okna zapewniające szeroką perspektywę, bogate wnętrza, składane ściany z widokiem na morze i lądowisko dla helikopterów na dziobie to specyficzne elementy, które jeszcze bardziej indywidualizują projekt.

źródło zdjęcia: charterworld.com
Właściciel tego wspaniałego dzieła technologii i designu, Szwajcar Hans Peter Wild, zapłacił 90 milionów dolarów, niewielką kwotę za byłego właściciela Rudolfa Wild GmbH (sprzedanego za 2 miliardy dolarów) i nadal właściciela Capri Sun, firmy z działalnością w technologiach ekstrakcji i destylacji esencji, soków zagęszczonych oraz aktualny lider w branży aromatów.
2. BIAŁY KRÓLIK firmy Echo Yachts
Ten zaawansowany technologicznie trimaran, zbudowany w 2018 roku, z projektem zewnętrznym i wewnętrznym autorstwa Sama Sorgiovanniego, o długości 84 m i wyporności 2940 ton, rozwijający prędkość przelotową 13 węzłów, jest największym jachtem, jaki kiedykolwiek zbudowano w Australii. Zdobywca Boat International Design & Innovations Awards w 2019 roku za najlepszą architekturę morską, jest także posiadaczem największego aluminiowego jachtu, jaki kiedykolwiek zwodowano.
.jpg)
źródło zdjęcia: charterworld.com
Imponujący swoją aluminiową konstrukcją i pokładami z drewna tekowego, ten wspaniały jacht jest zarówno cudem piękna, jak i technologii, z zasięgiem 5000 km przy prędkości przelotowej. Elementy z białego marmuru i drewna tekowego podkreślają luksusowe i spersonalizowane wnętrza, oferując prywatność i komfort. Właścicielem jest Goh Cheng Liang (Hongkong), z 39% udziałem w Nipon Paints. Za 100 milionów kupił Białego Królika, aby opanować morza i oceany Azji Południowo-Wschodniej.
.jpg)
źródło zdjęcia: charterworld.com
3. Projekt BRAVO firmy Oceanco
Wprowadzony na rynek w 2018 roku, o długości 109 m i wyporności 3600 ton, ten europejski gigant ma aluminiową i zwartą konstrukcję stalową oraz projekt ukierunkowany na żeglarstwo, z odpowiednim programem redukcji kosztów.

źródło zdjęcia: Yachtharbour.com
Projektując nadwozie Nuvolari-Lenard i wnętrze autorstwa słynnego Reymonda Langtona, obie firmy przestrzegały najnowszych zasad projektowania, będących częścią sloganu LIFE (wydłużony, innowacyjny, oszczędny, przyjazny dla środowiska). Nagrody Best Exterior Design i Finest New Superyacht Awards to wynik tych regulaminów, w których jacht wygrał projekt Bravo. Jego charakterystycznymi elementami są szerokie pokłady do zabawy i relaksu, wiele opcji jadalni, dwa bogate lądowiska dla helikopterów
Na razie brak komentarzy od naszych użytkowników.
Napisz komentarz lub recenzję!