Znajdź inspirację w moodboardzie: baw się, eksploruj i przekraczaj swoje ograniczenia
Opublikowany: Ogólny // Opublikowany 22.02.2019
Czy można zrobić coś sensownego z przedmiotami przechowywanymi w szufladzie? Zdecydowanie! Będziesz mógł tworzyć moodboardy dla swoich projektów. Moodboard, w tłumaczeniu ad litteram, to tablica wielu stanów. Jeśli chcesz, metodę swobodnego wyrażania swojego piękna obok emocji i zaprojektowania „konstrukcji”, która pozwoli Ci zobaczyć duży obraz. Z takiego inspirującego narzędzia mogą korzystać architekci, projektanci wnętrz/mody/produktów, graficy i każdy projekt obejmujący zarówno przestrzeń fizyczną, jak i cyfrową. Jego wielką zaletą jest to, że natychmiast odtwarza dla klienta Twoje pomysły/koncepcje, inaczej przedstawione słowami lub szkicami. I możesz użyć wszystkiego – obrazów, szkiców, kolorów, tekstur i słów – każdego elementu, który pomoże ci zdefiniować koncepcję twojego projektu. Dlaczego powinniśmy używać moodboardów? Odpowiedzi są takie proste!
1. Pomogą Ci w tym moodboardy . Zbierz swoje pomysły i znajdź inspirację w jednym miejscu, na tablicy nastrojów. Czy zamiast gapić się i popychać swoją wyobraźnię, nie byłoby lepiej po prostu ją uwolnić i zebrać każdy pomysł, przedmiot, materiał, jaki przyjdzie ci do głowy? Zaoszczędzisz w ten sposób czas i energię, dzięki czemu będziesz w stanie o wiele łatwiej nakreślić ogólny obraz – nie jest łatwo w pełni zaangażować się w projekt, a następnie zobaczyć, jak został odrzucony. Użyj tablic nastrojów, aby znaleźć inspirację, aby móc generować inspirację.
2. Moodboardy pomogą klientowi . Moodboard pomaga klientowi wyobrazić sobie projekt. Nie zawsze jesteśmy wystarczająco wyraziści lub zdolni do dokładnego przekazania naszych uczuć. Pamiętaj, że komunikacja z klientem z góry jest niezbędna. Jeśli zaoferujesz coś realnego, wizualnego, unikniesz nieporozumień. Słowa mają wiele znaczeń i przez większość czasu te same słowa mogą mieć różne znaczenie dla różnych ludzi. Dlatego moodboard pozwoli uniknąć takiej niekomfortowej sytuacji.
W dziedzinie kreatywnej, zwłaszcza w projektach, być może przepływ pracy i sposób generowania kreatywnych pomysłów to największe przeszkody, które musimy pokonać. Aby zapewnić ciągły przepływ, który łączy się z pomysłami, potrzebujesz tablicy nastrojów! Pomysły wywodzą się od siebie nawzajem – tekstura może ustalić kolor, kolor może zrobić to samo z materiałem, a materiał może wygenerować określony rodzaj tekstury, który definiuje Twoją koncepcję. Dzięki obrazowi wszystkiego w jednym miejscu będziesz w stanie znacznie łatwiej i szybciej znaleźć brakujące części lub niepotrzebne elementy swojego projektu. Najważniejsze jest zaangażowanie – żaden pomysł nie jest zły, potrzebuje po prostu atmosfery do rozwoju.
3. Nie poprzestawaj na jednym moodboardzie!
Zwykle pomysły nie rodzą się od pierwszej próby. Aby uzyskać świetne pomysły, będziesz potrzebować praktyki i kilku tablic nastrojów. Dzięki kilku różnym tablicom będziesz mógł przeanalizować koncepcję, która najlepiej definiuje markę, klienta, a nawet przestrzeń. Co więcej, im szerszy zakres masz do wyboru, tym większe prawdopodobieństwo, że klient znajdzie się w sytuacji, w której odmowa nie wchodzi w grę.
4. Nigdy nie ograniczaj się do swojej dziedziny wiedzy!
Strefa komfortu . Ten boogeyman kreacji, który często nie przyniesie sukcesu. Czasami dobrze jest mieć swoją strefę komfortu i korzystać z wiedzy, jednak kreatywny projekt wymaga wyjścia ze strefy komfortu. Pamiętaj, że w rezultacie, oprócz stworzenia inspirującej tablicy nastrojów, przekroczysz także swoje granice, aż do punktów swojej kreatywności, których prawdopodobnie nie byłeś świadomy, a może zbyt bałeś się je odkryć. Unikaj wybierania do swojej tablicy nastrojów tylko tych rzeczy, z którymi czujesz się dobrze lub które były już przez Ciebie używane. Ten proces jest z tobą, dla ciebie, z tą różnicą, że ma bezpośredni wpływ na klienta, ujawniając działanie, które prowadzi do twojego rozwoju, poza twoją strefę komfortu – a to oznacza eksperymentowanie .
Chcieliśmy przeżyć tę inspirującą „grę” w naszym showroomie i naszym zdaniem udowodniliśmy, że niezależnie od wykształcenia – projektowego, marketingowego, dziennikarskiego, budowlanego, moodboard jest okazją do wyrażenia swojej kreatywności. Mieliśmy szeroką gamę materiałów, faktur i kolorów i znaleźliśmy inspirację, więc gdy tylko umieściliśmy element na planszy, wszystko zaczęło nabierać sensu i zamieniło się w podróż. Dlatego każdy moodboard ma swoją nazwę i historię. Efekt dostępny w naszym salonie.
A ponieważ uważamy, że każda kreatywna osoba – niezależnie od domeny – powinna móc cieszyć się moodboardem, wymyśliliśmy Arhikit. Pudełko zmysłów wypełnione próbkami kamienia naturalnego do integracji z Twoimi projektami. Znajdziesz tam 18 próbek naszego najnowszego innowacyjnego materiału – elastycznego łupka SKIN. Odkryj emocje związane z naturalnymi materiałami i dobre samopoczucie, które moodboard może wygenerować dla Twojego projektu. Graj, eksploruj, przekraczaj swoje granice i pamiętaj o #generatinginspiration we wszystkim, co robisz!
Na razie brak komentarzy od naszych użytkowników.
Napisz komentarz lub recenzję!